Долинський міжшкільний

навчально- виробничий комбінат

Україна 28500 вул. Мічуріна174, м. Долинська, Кіровоградська обл.

Долинський міжшкільний навчально-виробничий комбінат, як навчальний заклад, відлік своєї історії починає з 15 травня 1980 року. Рішенням Долинської районної ради народних депутатів, під його приміщення було виділено початкову школу — один навчальний корпус з трьох класів та адмінбудинку, в якому розміщувалась учительська.

Для підвищення рівня навчально-методичного, матеріально-технічного і кадрового забезпечення на роботу в комбінат направлялись кращі спеціалісти підприємств району. Вони працювали майстрами виробничого навчання, вчителями. Щоб навчальний заклад існував, ці люди вкладали у навчальний процес свою душу.

Для будівництва нового навчального корпусу весь педагогічний колектив та обслуговуючий персонал міжшкільного навчально-виробничого комбінату працював під час літніх канікул на Долинському цегельному заводі, заробляючи цеглу.

На чолі з директором Скороходом Віктором Васильовичем та заступником директора Криворучком Миколою Олексійовичем почали розбудову комбінату навчального корпусу, боксів для автомобілів, лабораторії технічного обслуговування автотракорної техніки.

Говорячи про ветеранів педагогічної ниви, які довгий часпрацювали в МНВК, варто згадати добрим словом Бугайського Георгія Лаврентійовича – першого директора МНВК, Расказова Пилипа Федорповича — майстра виробничого навчання, Скороход Ніну Трохимівну — майстра друкарської справи, Завірюху Любов Іванівна — майстра з крою і шиття та інших, які внесли свій посильний вклад у розбудову комбінату. Завдяки цим людям МНВК досяг такого рівня, який ми маємо зараз, та став одним з найпрестижніших навчальних закладів Долинського району.

Педпрацівники міжшкільного навчально-виробничого комбінату під керівництвом директора міжшкільного навчально-виробничого копмбінату Скорохода Олександра Вікторовича та заступника директора з навчально – виховної роботи Демещенко Олександра Олександровича забезпечують начально-виховний процес.

За цей час у комбінаті опанували допрофесійну і професійну підготовку учні міських та сільських шкіл району. З перших днів існування комбінат запропонував дев¢ятикласникам майже кожної школи міста і сіл району 4 профілі трудового навчання, де учень міг самостійно вибрати один із них. Школяр отримав можливість “шукати” себе в цій великій кількості професій, які співпадали б з його власним бажанням, своєї придатності до того чи іншого напрямку майбутньої трудової діяльності.

Основою всієї профорієтнтаційної роботи була добре спланована й організована суспільно корисна продуктивна праця на виконання замовлень базових підприємств міста. Все це, нещо інше , як багатопрофільне навчання, яке через освітній напрямок дає можливість випускникам отримувати основні навики з ряду спеціальностей та продовжувати навчання в профтехучилищах, середніх спеціальних та вищих навчальних закладах.

Задоволення від творчої праці — це і є задоволення від вірно вибраної прфесії у майбутньому.

Стимулюється інтерес підлітків до цивільного навчання, до участі учнів, які навчаються в комбінаті, в змаганях “ Юний інспектор руху”, у міських, обласних конкурсах.

У 2007 році комбінат пройшов ліцензування Міністерства освіти і науки України на право освітньої діяльності з п¢яти напрямків профосвіти. Заклад задовільняє потреби у поглиблені базової трудової підготовки учнів 10-11-х класів, здійснює професійне консультування учнівської молоді, організовує їх добровільну продуктивну працю та забезпечує реалізацію потреб особистості в отриманні професії і кваліфікації відповідно до їх інтересів, здібностей, наявних умов.

Сьогодні учням пропонується професійна підготовка кваліфікованих робітників таких професій:

· Водій автотранспортних засобів категорії “В”

· Водій автотранспортних засобів категорії “С”

· Тракторист-машиніст сільськогосподорського виробництва категорії ”А”

· Оператор комп¢ютерного набору

· Швея

Термін навчання для учнів шкіл міста і сіл ― два роки. Для незайнятого населення від центру зайнятості ― шість місяців.

Організація трудової (допрофесійної та професійної) підготовки учнів у комбінаті здійснюється на основі навчального плану, що складається на основі базових навчальних планів, розроблених Міністерством освіти і науки України.

Направлення учнів шкіл до МНВК та їх зарахування проводиться на підставі заяв учнів та письмової згоди батьків з урахування профвідбору, який здійснюється профорієнтаційною службою комбінату та психологічними службами шкіл.

Аналізуючи Національну доктрину розвитку освіти, Концепцію 12-річної освіти, матеріали колегії Міносвіти можна визначити два концептуальні напрямки профілізації: профілізація шкіл та профілізація учнів. Перший варіант потребує від закладу визначитись відносно його профілю, а надалі він повинен створити відповідну матеріально-технічну, навчально-методичну базу та кадрове забезпечення. Другий варіант бере за основу особистісно орієнтований підхід до освіти, коли кожен учень вибирає профіль , а не пристосовується до нього.

Такий вибір у цьому навчальному році зробили учні загальноосвітніх шкіл. Після відповідної роботи з психологами шкіл викладачами МНВК скомплектували з паралельних 10- х класів профільний клас з вивчення автосправи. Після закінчення навчання вони отримають посвідчення водія автотранспортних засобів категорії “ В”, “ С “ та тракториста-машиніста сільсьгоспсдарського виробництва категорії "А ", оператор комп'ютерного набору.

Необхідно підкреслити, що знання, уміння та навики з таких профілів, як водій автотранспортних засобів категорії " В ", " С " та тракторист-машиніст сільсьгосподарського виробництва категорії « А », оператор комп׳ютерного набору, потрібні кожному випуснику школи, адже учень, поряд з обраною ним майбутньою професією, в даний час і в майбутньому використовує їх у житті.

Рання профілізація у школярів формує мотивацію до вибору того чи іншого профілю навчання, забезпечує більш стійку мотивацію у виборі професії .

Особливе місце у професії повинні зайняти шкільні психологи, педколективи шкіл, комбінату. Необхідно вести діагностику потенціальних можливостей дітей до того чи іншого виду діяльності враховуючи її разультати при комплектації класів у школах та навчальних груп у комбінаті.

Постає потреба у створенні в місті єдиного профцентру , який би міг координувати профроботу всіх навчальних закладів міста, надати допомогу учням та їх батькам у виборі майбутньої професії, забезпечити всеобуч та організувати працевлаштування із службою занятості

Пед клектив комбінату на даний час працює над розширенням та покращенням навчально-матеріальної, методичної бази, збільшує парк автомобілів, профілів навчання на базі комбінату та шкіл міста,

Профільна школа – це індивідуалізація навчання і свобода вибору майбутньої професії учнем школи, а при 12-ти річній освіті - це необхідність.

Під час будівництва Долинського КГЗКОРу було закладено новий в проект побудову нового міжшкільного навчально-виробничого комбінату, але в зв׳зку з припиненням будівництва новобудова була заморожена. Адміністрація Долинського МНВК, незважаючи на складні умови сьогодення, надає посильну допомогу закладам освіти, Долинському центру зайнятості.

Про діяльність МНВК долинчани знають дуже мало. А цей заклад освіти заслуговує на те , щоб розповісти про нього більш докладно. Адже він відіграє важливу роль у системі загалбної середньої освіти. Передусім у профорієттації і трудовій підготовці учнів. Все це, нещо інше як багатопрофільне навчання, яке через освітній напрямок “Технологія” є можливість випускникам отримувати основні навики з ряду спеціальностей, опановувати професію водія автотранспортних зассобів категорії “В” “С”.

Кiлькiсть переглядiв: 906

Коментарi